חפש בבלוג זה

יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

גשר עם חלודה, והדרך ליוסמיטי

היום יום 4/10, יום שלישי. כרגע אנחנו בפארק שקרוב לעיר מרסד, על הכביש הראשי המוביל לכיון יוסמיטי.
הבוקר יצאנו לא מוקדם מידי, לכיוון פארק גשר שער הזהב. לאחר ארגון הקראוון לנסיעה, בכ"ז - הוא נח למשך 3 ימים – יצאנו והתחלנו לנווט בתוך העיר. איזה פחד! לנסוע עם דבר כזה בתוך העיר הזאת, שנראה לי שגם עם אוטו רגיל זה סיוט לא קטן – בקיצור, לא תענוג להתנייע עם המפלצת במקום כזה. אבל אורן לא מתרגש מזה (כמוני), ואנחנו והג'י. פי. אס, מצליחים להגיע אל הפארק בבטחה. הפארק ממש מדהים, הכול ירוק ומאוד מטופח.
אנחנו חונים בצד הכביש, לא לפני שאנחנו מוודאים שאכן מותר לנו. טיול קצר לאורך האגם, תוך התידדות עם כמה עופות מים ( גל מאכיל את היונים) וגם עם כמה סנאים, ואנחנו נכנסים לגן התה היפני. אמריקאים ממוצא יפני הקימו את הגן הזה בתחילת המאה שעברה, ובפעם הקודמת שהייתי כאן (לפני 26 שנה) הוא לא היה כ"כ מרשים. הפעם נראה לי שהוא הרבה יותר מטופח ומפותח, וגם נבנה בתוכו בית תה יפני אמיתי שמגיש ארוחות יפניות קלות ומסורתיות. אנחנו מתיישבים ומזמינים גם תה וגם קצת סושי וסנדביצ'ים בצורת סושי. וכמו אצל היפנים גם יפה וגם טעים. עומר מתעקש לנסות מקלות אכילה, שבסופו של דבר משמשים אותו בערב בתור שיפוד לנקניקיות – יעיל.
משם אנחנו יוצאים וחוצים את הכביש אל מוניומנט שנמצא מעבר לו. לא כ"כ ידענו לאן אנחנו מגיעים, אבל השלטים מספרים לנו כי במקום נערך בשנת 1893, יריד "אמצע החורף", שלכבודו נבנו מבנים רבים. חלקם נשארו במקום ומשמשים היום לארוח של תערוכות, וגם גן קטן ויפה עם שתי מזרקות, ומקום מיוחד לקונצרטים.
היעד הבא שלנו הוא גשר שער הזהב עצמו. אנחנו עוברים עליו ועוצרים בנקודת תצפית בצד השני שלו. מכיוון שהיעד הבא שלנו הוא כבר בדרך ליוסמיטי, אנחנו מכוונים את הג'י.פי אס., כך שהוא מחזיר אותנו שוב אל הגשר, ומשם (שוב, דרך העיר) אל הגשר הענק הנקרא "ביי ברידג'", שאורכו כמעט 13 ק"מ, ומשם דרך אוקלנד, אנחנו מתחילים לנסוע מזרחה. הלילה אנחנו נישן בדרך, ומחר בערב כבר נהיה ביוסמיטי.
משפט אחד בנושא הג'י.פי. אס. – אנחנו התרגלנו אליו, אבל לדעתנו יש לו תסמונת "טורט" – מידי פעם, בלי קשר למסלול, הוא פתאום אומר:"פנה שמאלה" – באנגלית כמובן. לא שמאלה ולא נעליים – אין שום שמאלה. אבל אנחנו מנווטים גם עם מפה מהדור הישן – אתם זוכרים? עשויה מנייר. כך שאנחנו מוודאים שהוא לא ייקח אותנו לכל מיני חורים...
אין ביוסמיטי קליטה לא של אינטרנט וגם לא של טלפונים, אז אל תדאגו – נחזור ונעדכן אתכם כשנצא משם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה