חפש בבלוג זה

יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

גרביים רטובות והמון סנאים

יום רביעי 12/10, פארק ציון
יצאנו בבוקר, ממש לא מוקדם, ונסענו לכיוון פארק ציון, מרחק של 25 מייל. הדרך עברה במהירות כשמימנינו נהר המרסד זורם ומנצנץ. הדרך מרשימה מאוד ומתחילים לראות את הצוקים הגבוהים והאדומים של פארק ציון. הפארק הוא קניון עמוק ותלול שבמרכזו זורם נהר המרסד. רוב המצוקים משלבים אבן אדומה בכל הגוונים האפשריים, בשכבות יפות שרואים בבירור. הצמחייה ירוקה מאוד, ואנחנו רושמים לעצמנו לברר, האם יורד כאן גשם וכמה, כדי להבין מאיפה הירוק הזה, שברור לנו שזה לא רק מהנהר.
אנחנו נכנסים לעיירה ספרינגדייל, שהא כבר בתוך שטח הפארק, ופתאום מתחלף צבע הכביש משחור-אפור לאדמדם. זה בכוונה, או במקרה? עוד נקודה לברר. בתוך ספרינגדייל, אנחנו מתמקמים בפארק קראוונים ממש על הנהר. אין כאן חיבור לביוב, רק מים וחשמל, אבל לנו זה מספיק, והנוף עם עם החוף הקטן (עם חול רך ונעים) מתאים לנו בדיוק. אנחנו מחליטים לקחת את עצתו של בעל המקום, ולהיכנס אל תוך השמורה עם ההסעות שעוברות כאן כל 10 דקות. אנחנו מארגנים בתיקים ארוחה קלה ועולים על האוטובוס. הוא לוקח אותנו לכניסה הרשמית לשמורה, ושם אנחנו לוקחים אוטובוס נוסף, שעובר בכביש לכל אורך הדרך, בערך 40 דקות. הנוף ממש מדהים, המצוקים מלמעלה, עם הנהר שזורם לידנו, שעכשיו הוא רדוד לפני החורף. האוטובוס עוצר במספר מקומות, אבל אנחנו נוסעים עד הנקודה האחרונה ויוצאים שם למסלול, שאין לנו  מושג מה אורכו. המסלול נקרא Riverside, ז"א לאורך הנהר. לפני היציאה למסלול, אנחנו יושבים על שפת הנהר, ואוכלים ארוחת צהריים. המסלול יותר ארוך ממה שחשבנו, וגל קצת מתעייף בדרך. בכ"ז, ממשיכים עד הקצה. בדרך אנחנו פוגשים המון חיות - לטאה וציפורים וגם המון סנאים וגל אפילו מלטף אחד מהם. הם נורא ידידותיים, וממש מתקרבים אלינו מיוזמתם. ברור שהם מבקשים אוכל, אבל אסור להאכיל אותם. בקצה הדרך אפשר להמשיך בתוך המים, ולהתקדם יותר, אבל אנחנו מוותרים ורק גל טובל רגליים במים הקרים, כולנו חוזרים לתחנת האוטובוס. מחליטים לחזור לקראוון, השעה כבר כמעט 17:00.
במרכז המבקרים, אנחנו מתעניינים על מסלול קצת יותר אתגרי בשביל אורן. הטיולים הקלים האלו, לא מספיקים לו.. נישאר כאן עוד לילה, ואולי מחר אורן ייעשה לבד מסלול אחר.
אנחנו חוזרים לקראוון וגל ואורן מחליטים לחצות את הנהר. כאן זה פלג קטן שלו, ואפשר לעבור לצד השני. כמובן שאורן נופל למים ונרטב כולו. גם גל לא חוזר יבש במיוחד. מקלחת חמה פותרת את העניין. מכינים ארוחת ערב, ולאחר משחק טאקי (אחד בלבד להיום) מכריחים את כולם ללכת לישון. זה לא משנה שמחר כולם יקומו ממש מאוחר...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה