חפש בבלוג זה

יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

לגו ולוויתנים, ופרידה מהקראוון

חמישי 20/10 ושישי 21/10
היום כבר שבת ה-22/10, אבל אני אעדכן אחורה את היומיים הקודמים, למען הסדר הטוב.
את יום חמישי 20/10, הקדשנו לפארק עולם הים בסאן דייגו. קמנו במרץ, מילאנו בקבוקים במים, והכנו בגדים להחלפה בתיק, ליתר ביטחון. הגענו קצת מאוחר, אחרי 10:00, וכבר היו תורים בקופות. אבל האמריקאיים הם יעילים, והכול רץ די מהר. רכשנו כרטיס של סאוט'רן קליפורניה סיטי פאס ( Southern California City Pass  ) – כרטיס אחד המאפשר כניסה לעולם הים, 3 ימים בפארקים של דיסני ופארק יוניברסל.
נכנסנו לפארק והתבייתנו על ההופעות הה"שוות" ביותר: הופעת הדולפינים, לאחריה הופעת חיות בית מאולפות, ולסיום הופעה של הלוויתנים. הופעות נחמדות, ובהופעת הדולפינים יש גם לוליינים מקצועיים שמרחפים, קופצים למים וכ"ו. אבל אי אפשר להשתחרר מהמחשבה שהחיות האלו חיות בשבי, רובן נולדו בשבי ולא יחזרו לים הפתוח אף פעם. דווקא הופעת חיות הבית הייתה נחמדה יותר ואפשר היה לראות שהמאמנים של החיות ממש אוהבים אותן, וקשורים אליהן. הכוכב היה חזיר שמנמנן שהצחיק אותנו מאוד.
הופעת הלוויתנים היהתה מרשימה מאוד והותירה אותנו קצת רטובים – הם בכוונה מתיזים המון מים על הקהל, שברובו נראה ממש מבסוט מזה. אנחנו לא כ"כ אהבנו להיות רטובים, ולגל גם קניתי חולצה כדי שלא יישאר רטוב.
לפני ואחרי כל ההופעות הלכנו גם לרכבת הרים של סירות שטובלות במים, וכמובן שניצלנו את אחת המסעדות מכאן כדי לדגום ארוחת צהריים. יש כאן המון שחפים שמסתובבים מסביב כל הזמן ודורשים את חלקם בארוחת הצהריים, אז כיבדנו גם אותם.
חזרנו לקראוון ללילה אחרון, ועומר אמר שחייבים לגמור את כל האוכל כדי לא לזרוק כלום. בכלל, עומר פיתח התנהגות פולנית – אסור לזרוק כלום. מה שאף לא אוכל, הוא מתנדב לסיים. מעניין שהו "משמין" רק לגובה... הכנו ארוחה מפוארת, ותוך כדי כבר התחלנו להכין תיקים כי מחר אנחנו בערב כבר בלוס אנג'לס ועוברים לישון במלון.

יום שישי 21/10
הימים האלו, של כמעט סוף הטיול מוקדשים ברובם לפארקי שעשועים, היום החלטנו בדרך חזרה ללוס אנג'לס, לעצור לחצי יום בפארק לגולנד. ידענו מראש שהפארק מתאים יותר לילדים צעירים, ופחות לבני נוער, אך חשוב שגם גל, שממש "מת" על לגו יקבל את חלקו. נכנסנו לפארק ממש עם פתיחתו בשעה 10:00, וגל מיד הכריז ש"לא תוציאו אותי מכאן!". הפארק מכיל מספר מתחמם בנושאים שונים, כשבכולם פזורות דמויות בכל הצורות והגדלים שעשויות על טוהרת הלגו. יש אפשרות להיכנס לסדנאת רובוטיקה, שגילינו רק בסוף היום, יש אפשרות גם לשבת בכל מיני חדרי עבודה ופשוט לבנות כל דבר מלגו, ויש כמובן גם מתקני שעשועים שונים ומשונים שמעוצבים כולם בלגו. דהרנו ברכבת הרים, גל רכב על סוס לגו, וגם נכנסנו למבוך דמוי אינדיאנה ג'ונס. מזל שהנקניקיות של ארוחת הצהריים היו עשויות לא מלגו..
בסביבות 15:00, התעייפנו כבר (והגדולים כבר קצת השתעממו) אז החלטנו שיוצאים. גל קצת כעס, אבל מכיוון שגם הוא היה עייף, הוא התרצה וחזרנו לקראוון, לנסיעה אחרונה ללוס אנג'לס. מחר מחזירים את הקראוון, וצריך עוד לפרק אותו, ולזרוק את מה שמיותר, ובסופו של דבר גם לנקות אותו. הגענו לאיזור אנהיים, ליד מתחם דיסני בסביבות השעה 19:00, אחרי זחילה בחלק מהזמן בפקקים האדירים של העיר הענקית הזאת.
במלון, הסתבר לנו שאין ממש חנייה למפלצת שאנחנו נוהגים בה, ולאחר הרבה מאמץ של הצוות כאן, הוחלט לאפשר לנו לחנות במרכז החנייה, בצורה כזו שלא מפריע לאף אחד. פירקנו את הקראוון והעברנו הכל חדרץ בטוח שנצטרך לקנות עוד צ'ימידן. הכביסה שלנו תתפוס יותר מחצי מהמקום.
יצאנו לבלות בדאון טאון של דיסני, שהיה מפוצץ באנשים, וכל מסעדה מתהדרת כאן בתור של אנשים שעומדים בחוץ ומחכים. נרשמנו באיזה מסעדה איטלקית שנראתה לנו טובה, ויצאנו לשיטוטים ברחוב. יש כאן מלא חנויות מכל הסוגים והמינים, זמרי רחוב, ואפילו להקה גדולה שמנגנת לפני רחבת ריקודים, שבה יכולים העוברים והשבים לרקוד איך שבא להם. ברור שהכול מלא לגמרי בעשרות אנשים שחלקם גם מחופשים.
בעניין האלווין  ( Hallowin )– חג ליל כל הקדושים – הכול כאן מסוף ספטמבר, מרגע שכבר הגענו, מקושט בסממנים של החג. בכל מקום שביקרנו כבר יש סממנים של החג, אם בגדול כמו כאן באזור דיסני או בצורה יותר צנועה כמו בפארקים הלאומיים. בכל מקום יש דלועים כתומים יפים, מכשפות, קורי עכביש ועכבשים. יש יצירתיות גם בקישוטי מפלצות מכל סוג שניתן להעלות על הדעת. כאן בדיסני זה כמובן כבר מטורף, ואנשים מסתובבים עם תחפושות כל היום.
לאחר ארוחת ערב איטלקית טובה, שבה גם הגיע אל שולחננו בלונוגיסט מומחה והכין לשירי וגל עיצובים בבלונים, חזרנו לישון מתכוננים למחר בבוקר.

1. נשמע יום נהדר. איזה כיף זה משחקי ילדים. אני מתה על פארקי שעשועים ולא מוותרת אף פעם על הצמר גפן המתוק.