חפש בבלוג זה

יום שני, 3 באוקטובר 2011

עין של פרה ובועות סבון

יום ראשון 2/10. הבוקר התחיל מאוחר, כי גם אנחנו רוצים חופש, והיום פה יום ראשון. כולם ישנו עד 8:00! החלטנו היום ללכת למוזיאון הילדים zeum,אולם גילינו כי הוא סגור עד לאמצע אוקטובר. מיד אנחנו משנים את התוכניות ויוצאים לכיוון האקספלורטוריום.
כרגיל, אנחנו נוסעים בהסעה למרכז העיר, ומשם לוקחים קו 30 לכיוון המוזיאון. זה לא כ"כ קל כמו שזה נשמע. לקח לי קצת זמן להבין איפה לוקחים ואיזה קו. אבל הכול נמצא באינטרנט, צריך רק לחפש.
אנחנו נוסעים ונוסעים באוטובוס, שהוא בעצם חשמלית, אנשים עולים ויורדים, ולבסוף הנהג אומר שהגענו. קצת קשה להבין את הנהגים, אבל הגענו למקום הנכון.
אנחנו מגלים מקום מרהיב עם אגם קטן מלא בברווזים, ברבורים, צבי מים ועוד המון חיות מסביב. לידו, מוניומנט מרשים, שמשמש – לא רק אותנו – כרקע לסט צילומים. כאמור, זה יום ראשון, וגם המקומיים מנצלים את מזג האוויר הבהיר והשמשי.
לאחר הקפה של האגם, אנחנו נכנסים למוזיאון האקספלורטוריום הצמוד אליו. השעה היא 12:30. המוזיאון הוא מקום המבוסס על התנסויות, לפי החזון של המייסד שאמר ש"כמו שאי אפשר ללמוד שחייה מבלי להיכנס למים – כך אי אפשר ללמוד על מדע מבלי להתנסות".
עבור הילדים זהו גן עדן של ממש – אזור שלם בנושא מגנטיות ומתכות, לאחריו אזור בנושא מדעי החיים, שם אנחנו זוכים לשיעור כמעט פרטי משני סטודנטים שמדגימים לנו ניתוח של עין של פרה. גל פורש באמצע, אבל שירי ועומר מרותקים לעניין. בהמשך, אזור בנושא צלילים, וגם אזור שלם בנושא תעתועי ראייה. עומר וגל עומדים כמעט שעה ומנפחים בועות סבון ענקיות. באזור בנושא גלים שירי יוצרת אומנות בגלגל חול מסתובב - אין סוף התנסויות!
אנחנו בקושי מצליחים להוציא את כולם בשעה 17:00, כשעובדי המוזיאון כבר מתחילים לגרש את כולם. נכנסנו ב-12:30, ואנחנו כמעט 5 שעות כאן.
יוצאים החוצה ויורדים לכיוון המרינה, טיול קצר - במובנים מקומיים, ואנחנו עוברים פארק יפה שצופה למפרץ, ומשם לבניין ג'יררדלי, שזהו לשעבר בית חרושת לשוקולד. יש כאן עדיין שתי חנויות שוקולד מפוארות, ואנחנו כמובן, רוכשים 2 שקיות ענקיות של שוקולד, לשמחתה של שירי.
חוזרים לאוטובוס ובחזרה לקראוון, ויאללה, לישון...






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה