חפש בבלוג זה

יום שבת, 17 בספטמבר 2011

מדריכים, מדריכים ומדריכים

מדריכים, מדריכים ומדריכים

זה הזמן לפרגן לשבח ול...הדריך אתכם בנפלאות נושא ההדרכה.
הדבר הראשון שעשיתי לפני כמעט שנה כשהחלטנו על היעד ועל התאריך הכללי היה לקנות ספר. באותו הרגע היה דחוף במיוחד להחליט על שלד המסלול כדי שאפשר יהיה להזמין כרטיסי טיסה ואת הקראוון, כמובן. חשוב לציין שבמוטורהום, שם הזמנו את הקראוון התעקשו שנזמין קודם כרטיסי טיסה ורק אח"כ נסגור איתם על תאריכים בהתאם. מאוד רציתי לא לפספס את המחיר הנמוך שהוצע לי שם (2400 דולר ל-25 יום כולל מיילים ללא הגבלה וציוד אישי לכולם – כדאי, נכון?) ורצתי בטירוף לבנות שלד מסלול.

המדריך הראשון שקניתי היה ספרה של סיגלית בר, ארצות הברית למשפחות, מהדורה שלישית מורחבת ועדכנית. אז ככה – הספר מכיל מידע נבחר על כל ארצות הברית, ומסודר לפי יעדים, פארקים לאומיים, ולאחר מכן 10 מסלולים נבחרים.

היעדים והמסלולים מפורטים מאוד  ודי מותאמים לנו הישראלים. המלצות על איפה לאכול, מה לקחת איתכם לכל אחד מהפארקים, אפילו יש טיפים איפה כדאי לעשות פיפי בכל מיני מקומות...
בקיצור, מדריך מפורט לגבי כל אחד מהמקומות – אבל לא מקיף את כל ארה"ב אם זה מה שבדיוק חסר לכם.

לאחר התעמקות בספר הלוך וחזור בניתי את המסלול, תוך היעזרות במפות שמצאתי באינטרנט – בשלב הזה עוד לא התחלתי להתעסק עם גוגל מפס ( google maps ) ולא נכנסתי לחישובי זמני נסיעות יותר מדויקים – בינתיים הטיול הוא בצורת שלד.

עברו חודשיים, כבר כירטסנו את כרטיסי הטיסה באל על (הלוך ישיר ללוס אנג'לס, וחזור עם קונקשיין של שעתיים בניויורק) והקראוון כבר מוזמן – עכשיו מתחיל הזמן לרדת לפרטים הקטנים, שכולנו יודעים שאלוהים שוכן שם בדיוק.

כאן כבר הספר של סיגלית לא הספיק לי והלכתי וקניתי את ארה"ב מערב, בהוצאת העולם מסדרת מדריכי לונלי פלנט. הספר ערוך בדומה לכל מדריכי לונלי פלנט – למי שמכיר. ספר עבה מאוד שמכיל 720 עמודים, כתובים בכתב קטן וצפוף מאוד ללא תמונות. הספר מפורט מאוד ומכיל כמויות עצומות של מידע לגבי כל מקום כמעט במערב ארה"ב שיכול אולי לעניין מישהו. כאן לא לקחו צ'אנס ופירטו כל אתר וכל מקום אפשרי – מצד שני אף אחד לא מכסה בחודש – וכנראה גם לא בחודשיים כזו כמות של מקומות – אז צריך למצוא כאן את מה שספציפי לנו. מצד שני, מעניין מאוד וגם חשוב לדעתי לקרוא קצת מעבר למקומות שרק נהיה בהם. השכלה כללית זה טוב, וגם יש רעיונות חדשים.

בשלב זה אני כבר רשומה בפורום צפון אמריקה של אתר "למטייל", וכבר הספקתי לקרוא כמה עשרות סיכומי טיולים ובלוגים מכל הסוגים והמינים.
למטיילי קראוונים חשוב מאוד מידע ספציפי בכל מה שקשור לכך. מידע כזה כמעט ולא נמצא באף אחד מהספרים שלעיל – ואותו ניתן לשאוב בעיקר מהאינטרנט.
אז ככה לדוד פרנקל יש פלוג בתפוז אנשים - http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1245475&r=1
והוא נותן שם כמויות עצומות של מידע בנושא קראוון וההתניידות בו. מומלץ בחום לכל מי שמתלבט אם לבחור בצורה הזו של הטיול.
וגם סיכום הטיול של ערבה: http://forum.lametayel.co.il/forum_msg/th-1120990/start-0/
כל אלו ועוד המון אחרים, נותנים מידע ספציפי לגבי הצטיידות, קניות, פארקים והתנהלות בנסיעות ארוכות. חוץ מזה, למי שאוהב סיפורי מסע מרתקים ומשעשעים – ובעיקר מאוד מאוד ישראליים, יהנה מזה מאוד.

הספר האחרון שרכשתי היה סיפרה של נטע דגני, גם הוא מסדרת העולם, ארה"ב מערב – מסלולים.
הוא הספר הנוח והמסודר מכולם – וכנראה גם הכי מתאים לנו. ככה זה, מגיעים אל זה בסוף..

כרגע המסלול די תפור, והכי מצחיק – הוא השתנה רק בשוליים מלפני שנה. שלד הטיול לא השתנה בכלל, רק הפרטים הקטנים שבתוכו....

תגובה 1:

  1. איזה כיף שהיום כבר לא צריך לסחוב מדריכים כבדים או מפה מפות מסורבלות מנייר. יש הכול באינטרנט ובסלולאר!

    השבמחק