חפש בבלוג זה

יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

אוטובית או במילה אחרת - קראוון

הפוסט הזה נפרד משאר משאר הפוסטים, משום שייתכן והוא לא יעניין את כולם. גם אנחנו כמו רבים וטובים לפנינו לקחנו קראוון תוך סיכון מסוים. אולי לא נסתדר עם התפעול שלו? אולי לא נסתדר עם הנהיגה? ואולי פשוט לא יהיה לנו כ"כ כיף להיות סגורים בבית קטן (מאוד קטן!) במשך 3 וחצי שבועות? כל ההתלבטויות האלו, לא הביאו אותנו לוותר על כך. אני קראתי עשרות בלוגים ופוסטים בפורומים השונים, במשך כמעט שנה שלמה, כדי לנסות ולהיות מוכנים ככל האפשר מראש.
די מהר הבנתי שהילדים שלנו הפרטיים, ככל הנראה יאהבו את החיים בקראוון. זאת מתוך התנסות בטיולי ג'יפים וחיים באוהל במדבר, ואכן לא התבדיתי. עומר אפילו אמר שחבל ללכת למלון בווגאס – הרי יש לנו קראוון.
התוכנית שלי היתה לבשל ממש בקראוון, דבר שלא ממש יצא לפועל. לא כי זה לא אפשרי, זה אפשרי בהחלט. פשוט הזמן היה קצר, ולא מעט פעמים הגענו די מאוחר לחניון הקראוונים והיה צריך לאלתר ארוחה בזריזות. די מהר הבנתי שכדאי לקנות מרק עוף בקופסא או בקרטון – מרקים שהתגלו כטעימים מאוד. גם התבייתנו על כדורי בשר מוכנים ברוטב או שניצלונים וכ"ו. שקדי מרק שהבאתי מהארץ, הצילו את גל לפעמים מרעב. הוא לא ממש התרגל לאוכל כאן, אבל נקניקיות תמיד פתרו את הבעיה. הרבה פעמים, עצרנו במיוחד כדי לקנות ירקות ופירות, כי זה לא ניתן להשיג בכל וולמארט. יצא לי גם להיכנס לחנויות בכל מיני מקומות קטנים ולראות תוצרת ייחודית לאוכלוסיה המקומית – אם זה אוכל מקסיקני או אוריינטלי.
בחיים בקראוון עבור משפחה עם ילדים שביניהם הבדלי גילאים גדולים, יש אפשרות נהדרת לגיבוש משפחתי. הרבה משחקי חברה, הרבה עזרה שצריך לתת האחד לשני, וזה יתרון לא קטן.
התפעול של הקראוון עצמו, דבר שקצת חששנו ממנו, התגלה אכן כפשוט להפליא. קיבלנו הדרכה נהדרת מנתי וליאור וגם מרמה ואהוד – שמגיע להם המון תודה על שהשקיעו בנו אחה"צ שלם, עם הסברים טכניים מדויקים!
לקחנו קראוון באורן 30 פיט, שזה בערך 10 מטר. הנוחות בקראוון שלנו היתה אופטימלית. מצד אחד מספיק מרווח, ויש מקום לכל דבר. מצד שני, לא נסענו ונהגנו במפלצת גדולה מידי. תאמינו או לא, אבל הקראוון שלנו נחשב לא גדול בארה"ב!
כמה טיפים שנראו לי חשובים, למי שמתכוון לקחת קראוון פעם ראשונה:
·         קחו איתכם כמה דברים ראשונים כמו תה או קפה שאתם אוהבים. קשה למצוא בסופרים הענקיים בדיוק את מה שאתם רוצים.
·         קחו מסקינטייפ וסיילוטייפ. אנחנו מצאנו להם שימוש, כמו למשל להדביק את המטאטא לקיר בשירותים, כשהוא אינו בשימוש, כדי שלא יעוף בנסיעה.
·         לפי עצתה של רמה, קנינו מיד בהצטיידות הראשונה סל לכביסה וגם ארגז פלסטיק קטן שנכנס לכיור, שבו אספנו את כל הדברים שהיו בחוץ כמו: מלח, לחמניות ושמן וכך שמנו אותו בתוך הכיור במהלך הנסיעה, ושום דבר לא עף לנו.
·         יש הרבה מקומות אחסון בקראוון, ואנחנו התארגנו כך שלכל ילד היה את הארון שלו עם הדברים שלו.
·         קנינו במהלך הטיול כלים חד פעמיים, והשתמשנו בהם הרבה. לא קל לרחוץ כלים, וזה גם מאלץ למלא הרבה יותר מים, ולעשות דאמפ (ריקון מיכלים) בתדירות גבוהה.
·         אנחנו לא סחבנו יותר מידי בגדים, וכיבסנו כמה שיכולנו. זה התגלה כעניין לא פשוט, שהצריך זמן לאחר הימים הארוכים של הטיולים. לא נורא, אבל בהכרח דבר שאוהבים להתעסק איתו יותר מידי. פגשנו משפחה שלא כיבסה בכלל והביאה טונות של בגדים. זאת גם גישה שכל אחד יכול להחליט מה מתאים לו.
·         סחבתי מהארץ סמרטוט רצפה, שלא השתמשתי בו בכלל, וגם סמרטוטי רצפה חד פעמיים ששימשו אותנו בעיקר בנקיון הסופי לפני ההחזרה.
לפי בקשתו של ארז מפורום למטייל, הינה כמה תמונות קראון לרושם...












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה